Blogga på DinStartsida.se

Arkiv

Kategorier

Söndag den 18 Januari 2015, kl 21:00

Ja, tiden går. Och jag har inte kommit mig för. :-( Men så är det.

Nyåret firade vi i Mjölby. Med champagne och fyrverkeri. Men fyrverkeriet såg vi genom fönstret. Både Ove och jag sov till och från. Lite fick vi skämmas ändå. Hem på nyårsdagen för vi skulle jobba båda på fredagen. Vi fick träffa liten Tuwa i alla fall. Hon ville sova hos oss på natten. Ja, det fick hon väl och båda trodde vi att hon skulle backa ur när det blev allvar. Men hon sov mellan oss, hela natten.

Delarav middagsgästerna till jul.

Julen blev en tillställning för sig med 14 pers och en bebis. Men vi fick ihop det. Dom stora grabbarna sov i husvagnen vilket genererade i strömavbrott tills Ove fick ordning på´t. Det blev ju inte bättre av att det blev 19 grader kallt, Trevlig som vanligt och jobbigt. Vårt hus är inte byggt för så många. Ove och jag fick sova i vardagsrummet och till saken hör att toan kommer man till genom vardagsrummet. Sova........jodå.

Amadores

Våran strand,lite från ovan

Lediga blev vi båda. Skönt. Skulle jobbat nyårsafton med det räckte att en jobbadeoch Teres tyckte det var ok, så vi åkte till Mjölby. Jobbade sen fr-lö-sö och sen har jag varit ledig två veckor.

Så imorgon börjar allvaret igen. Under dom veckorna har vi varit till Kanarieöarna en vecka. Underbart skönt! Trots att vi hade lite halvdant med vädret men det var ok ändå. Vi åt frukost, en jättelik buffé. Sen gick vi en promenad innan vi gick ner till stranden och gottade oss i soldiset. Satt på RunKeepern en dag, vi gick 5,3 km med en höjdskillnad på 272 m. Jo, det var pustigt. Eller så gick vi till Puerto Rico, dit var det ca 1 km. Bergsvändan, då såg vi Puerto Rico ovanifrån. Våra grannar åkte samtidigt och bodde i P R så dom kom till oss en kväll så vi var ut och åt tillsammans. Och vi var till dom och åt en underbar fläskfilé på kanariskt vis.

En kväll åt i á la carte på hotellet och valde chateaubriand. OJ,vilken middag vi fick! Helt underbart gott. Synd att miljön var som den var. Dom som hade all inclusive åt buffé i samma lokal. Vi hittade även två indiska restauranger som var bra. Eller....vi åt jättegott alla kvällar.

Hem i onsdags, jättetidigt! 04,50 kom bussen och hämtade, men det som måste, går ju. Malin var husvakt för dom väntade på en ny bil som så klart inte blev klar som utlovat. Men det var bra för oss eftersom strömmen var som den var över jul. Hämtning fick vi ju och slapp ha bilen stående på flygplatsen.

Lite snö har det kommit, så där en 40 cm, men sen har det töat så det kanske har blivit två kvar. Tråkigt när det inte blir vinter på riktigt.